پرداخت آنلاين باتمامی کارتهای عضو شتاب...

چاپ تراكت

تراکت چیست؟

نوعی تبلیغات  تکثیری است با عمری کوتاه ، جهت بیان خبر و یا آگاهی دادن یک موضوع در”مدت زمان معلوم” با بیانی مستقیم و بدون  واسطه  ، جهت  معرفی و  ترغیب  مخاطب  برای  استفاده از خدمات و اقلام مورد نظر ، به صورتی که خبر و آگهی  درج شده  بر روی تراکت ، نوید از یک تحول ، خبر مهم  و یا یک جهش در فعالیت را دارا باشد . تراکت ها غالباً با بیان تصویری  و نوشتاری  و به صورت چهار رنگ و فاقد پیوست می باشند برای اندازه آن، ابعاد استاندارد    درنظر گرفته شده است.یک گالری  ، موسسه تجاری ، فرهنگی ، ویا غیره ، پس از انجام فعالیتهای روزمره و همیشگی، برای تغییر و تحول درروند عملکرد خود اقدام به چاپ و تکثیر تراکت مینماید تا اعلام کند که شیوه عملکرد و فعالیت آن واحد در یک مدت زمان معلوم تغییر نموده است . به صورت مثال : خبر از افتتاحیه موسسه جدید با گرایش به حرفه جدید ، ویا خبر از حراج های فصلی در یک مدت زمان خاص و معلوم ، یک رویداد و یا  فراخوان شرکت در میتینگ ، مسابقه ،و جشنواره های هنری و یا هر رویداد دیگری که احتیاج به معرفی و آگاهی از جهش فکری و روند کاری داشته باشد .

ویژگی های تراکت :

از ویژ گی های تراکت می توان به موارد زیر اشاره کرد .

۱-تراکت  ارزانترین  شکل تبلیغات  است .

۲-به راحتی با مخاطب خود ارتباط بر قرار می کند .

۳-بدلیل توزیع مستقیم آن ، طیف گسترده ای از افراد جامعه می توانند از آن استفاده کنند .

۴-قابل حمل بوده ومی توان آن رادر فرصت های مناسب مطالعه و بررسی کرد .

۵-ابعاد استاندارد  کاغذ آن طوری انتخاب شده است که در چاپ و تکثیر اسراف نمی شود .

چگونگی ایجاد یک ارتباط صحیح :

یک تراکت خوب موارد زیر را دارا می باشد .

۱-یقیناً بداند  چه چیزی را می خواهد به مخاطبین خود انتقال دهد .

۲-کاملاًمطالب درج شده را به صورت واضح و روشن مطرح کند .

۳-بتواند مخاطب خود را ترغیب و تشویق به موضوعات تراکت کند .

۴-ارتباط صحیح و پیوستگی و هماهنگی بین تصاویر و متن برقرارباشد.

۵-اولین نگاه مخاطب به تراکت ،او را وادار به پیگیری و جهت پذیری انتخاب او در خبر تراکت کند .

موارد برخورد نوشتاری در تراکت :

فواصل نوشتاری مندرج در تراکت ها ،بصورت صفحه آرایی تعریف شده در این ابعاد (در صفحه آرایی مطالعه شود)می باشد .

غالباً در صفحه روی تراکت عناوینی مانند :نام واحد ویا مرکز مورد نظر ومعرفی فعالیت های او ـ امتیازات (اولین تولید کننده ،تنها موًسسه ،و یا استاندارد وایزو های رایج و غیره) شرایط مرتبط با اعلام تراکت(به مناسبت روز  افتتاح نمایشگاه ویک گالری وغیره ) زمان ـ آدرس ـ تلفن ـ فکس ـ ایمیل ، درج شود  و در قسمت پشت صفحه توضیحات در رابطه با موارد ثبت  تراکت  و شرح تحول در آن ذکر می شود

 

ترا کت ها
نوعی تبلیغات تکثیری است با عمری کوتاه، جهت بیان خبر و یا آگاهی دادن یک موضوع در " مدت زمان معلوم " با بیانی مستقیم و بدون واسطه، جهت معرفی و ترغیب مخاطب برای استفاده از خدمات و اقلام مورد نظر، به صورتی که خبر و آگهی درج شده بر روی تراکت، نوید از یک تحول، خبر مهم و یا یک جهش در فعالیت را دارا باشد.
تراکت ها غالبا با بیان تصویری و نوشتاری و بصورت چهار رنگ و فاقد پیوست می باشند. برای اندازه آن، ابعاد استاندارد mm210× mm145 و mm 210 × mm 295 در نظر گرفته شده است. یک گالری، موسسه تجاری، فرهنگی و یا غیره، پس از انجام فعالیت های روزمره و همیشگی، برای تغییر و تحول در روند عملکرد خود، اقدام به چاپ و تکثیر تراکت می نماید تا اعلام کند که شیوه عملکرد و فعالیت آن واحد در یک مدت زمان معلوم تغییر نموده است.
بصورت مثال: خبر از افتتاحیه موسسه جدید با گرایش به حرفه جدید و یا خبر از حراج های فصلی در یک مدت زمان خاص و معلوم، یک رویداد و یا فرا خوان شرکت در میتینگ، مسابقه، و جشنواره های هنری و یا هر رویداد دیگری که احتیاج به معرفی و آگاهی از جهش فکری و روند کاری داشته باشد.

ویژگی های تراکت:


از ویژگی های تراکت می توان به موارد زیر اشاره کرد.
1- تراکت ارزانترین شکل تبلیغات است.
2- به راحتی با مخاطب خود ارتباط برقرار می کند.
3- بدلیل توزیع مستقیم آن، طیف گسترده ای از افراد جامعه می توانند از آن استفاده کنند.
4- قابل حمل بوده و میتوان آن را در فرمت های مناسب مطا لعه و بررسی کرد.
5- ابعاد استاندارد کاغذ آن طور انتخاب شده است که در چاپ و تکثیر اسراف نمی شود.

چگونگی ایجاد یک ارتباط صحیح:


یک تراکت خوب موارد زیر را دارا می باشد.
1- یقینا بداند چه چیزی را می خواهد به مخاطبین خود انتقال دهد.
2- کاملا مطالب درج شده را به صورت واضح و روشن مطرح کند.
3- بتواند مخاطب خود را ترغیب و تشویق به موضوعات تراکت کند.
4- ارتباط صحیح و پیوستگی و هماهنگی بین تصاویر و متن برقرار باشد.
5- اولین نگاه مخاطب به تراکت، او را وادار به پیگیری و جهت پذیری انتخاب او در خبر تراکت کند.

موارد برخورد نوشتاری در تراکت:



فواصل نوشتاری مندرج در تراکت ها، بصورت صفحه آرایی تعریف شده در این ابعاد (در صفحه آرایی مطالعه شود) می باشد. غالبا در صفحه روی تراکت عناوینی مانند:
نام مرکز و یا واحد مورد نظر و معرفی فعالیت های او – امتیازات (اولین تولید کننده، تنها موسسه، و یا دارای استاندارد و ایزوهای رایج و غیره) شرایط مرتبط با اعلام تراکت (از تاریخ تا تاریخ، به مناسبت روز، به مناسبت افتتاح نمایشگاه و یک گا لری و غیره) زمان – آدرس – تلفن
– فکس – ایمیل، درج می شود. و در قسمت پشت صفحه توضیحات در رابطه با موارد ثبت تراکت و شرح تحول

شما اینجا هستید: خانه خدمات چاپی چاپ تراكت

 

hostarsham