بروشورها مجموعه اطلاعات جزئی و خاص در مورد خاصیت یک نوع محصول، فواید و عملکردهای احتمالی آن، نحوه مصرف، قیمت آن، تنوع رنگی (درصورت داشتن) و… در مجموع اطلاعاتی است که برای مصرف کننده مفید است و برای انتخاب محصول توسط مصرف کننده در آن درج می گردد.

مثلا اگر شما تولید کننده محصولات آرایشی و بهداشتی هستید، بروشور محصولات شرکت شما می تواند به این صورت باشد: بروشور محصولات شامپو حاوی: انواع سری شامپوهای تولید شده اعم از شامپو آلئوورا (مخصوص موهای چرب ، خشک و معمولی)، شامپو سیر (مخصوص موهای چرب، خشک و معمولی)، شامپو حجم دهنده (مخصوص موهای چرب، خشک و معمولی) و… که هر یک حاوی اطلاعاتی مربوط به خواص و فواید محصول، نحوه استفاده و مدت زمان مصرف، قیمت محصول، تفاوت هر یک از محصولات با یکدیگر و … که تمامی این اطلاعات برای مصرف کننده، داده می شود تا از میان آنها یکی را بر اساس توضیحات مندرج، برگزیند.

بروشورها معمولا ارزان هستند و در اندازه های مختلف و با سلیقه شما چاپ می گردند. تیراژ آنها بالاست، زیرا قرار است که در میان مصرف کنندگان بیشماری توزیع گردد. گرم کاغذ آنها می تواند به دلخواه انتخاب شود، اما معمولا با گرم پایین چاپ می شوند تا هم ارزانتر تمام شوند هم خواندن آن ها برای مصرف کننده ساده تر باشد.

 

 

هدف از بروشور

 


 
در واقع بروشور و کاتالوگ این سه وظیفه اصلی را بر دوش دارد:
١- معرفی
٢- ایجاد سوال
٣- پاسخگویی سوالات مخاطبان
دادن آگاهیهای لازم و ضروری به مخاطب است که ضمن معرفی کالا و خدمات، نقش و هدف تبلیغ هم دارد که باعث تصمیم گیری می شود.
آگاهی و اطلاع حاصل کردن از وجود موسسات، سازمانها و تولیدات و خدمات آنها، آشنایی با احزاب، نهادها، جمعیت ها و فعالیت های آنها، میزان تحولات اجتماعی، سیاسی و تکنولوژیکی و نوع زندگی را برای مخاطب روشن می کنند و در انجام فعالیت ها و تصمیم گیری ها کمک می کنند همراه با اطلاعاتی که در روزنامه ها و مجله ها ممکن نیست ولی شباهتی با هم دارندکه به شیوه ای مرغوبتر، بهتر و لوکس تر از نظر کاغذ، مقوا و چاپ ارائه می شوند.
اگر از این دو کالای تبلیغاتی و اطلاع رسانی به خوبی استفاده شود و شاخصه های لازم در ارتباط تصویری در آن در نظر گرفته شود اثر تبلیغاتی و تاثیر کاتالوگ و بروشور می تواند بسیار زیاد باشد و در انتخاب و تغییر سلیقه مخاطب نقش بسیار زیادی داشته باشد.
کاتالوگ ها حاوی اطلاعاتی از قبیل اندازه، رنگ، وزن، قیمت، شیوه نگهداری و ویژگی های مورد نیاز مخاطبان است و جواب سوالهای مخاطبان را می دهد.

تعریف بروشور
 

ب ر وشور کالای اطلاع رسانی است که ارائه اطلاعاتی مربوط به کالا ، خدمات یا رخ داد اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و یا فرهنگی میباشد .
این کالا نشریه ای است که بسته به مقدار محتوای بروشور می تواند در یک یا چند صفحه ، تک رنگ ، دورنگ یا چهار رنگ با استفاده از متن عکس و گرافیک چاپ میگردد .
برو شور ها معمولا رایگان توزیع میگردد و به همین دلیل اگر از ساختار گرافیکی و اطلاع رسانی خوبی بر خوردار باشد برای مدت بیشتری نزد مخاطب خواهد ماند .

انواع بروشور:
 

1- تک برگی ( یک لت )
2- دو برگی ( دو لتی )
3- آکاردئونی و چند برگی مفتولی یا سیمی
4- فانتزی

اطلاعات مندرج
 

مجموعه اطلاعاتی که در بروشور ارائه میشود به دلیل حجم کم و کوچک بودن آن باید بسیار خلاصه و موجز بوده و در ابعاد و اندازه ای که برای آن در نظر گرفته شده بتواند اهداف کلی سفارش دهنده که می تواند اقتصادی، تجاری، صنعتی، اجتماعی، فرهنگی و هنری، دارویی، بهداشتی، پزشکی، سیاسی و حزبی باشد را در آن بگنجاند .
توجه به اطلاعات زیر برای تهیه یک بروشور مفید خواهد بود :
شرح عملکرد، عنوان کلی فعالیتها و تولیدات، محصولات و خدمات ، معرفی اجمالی تولیدات و فعالیتها ، اطلاعاتی در مورد مواد اولیه محصولات، مشخصات کامل محصول، شیوه های مصرف و نگهداری، خدمات پس از فروش و محل تعمیرات، آموزش های لازم، نشانی کامل موسسه، فروشگاهها، مراکز خدمات پس از فروش، تلفن و فکس، وب سایت و پست الکترونیکی .

تولیدکنندگان و ناشران
 

معمولا روابط عمومی ها، بخش بازاریابی و تبلیغات سازمانها
اشخاص حقیقی
موسسات حقوقی

قطع بروشور
 

بستگی به موضوع و نوع کار و خدمات و فرم و طرح گرافیست دارد. با توجه به اطلاعات، توضیح ، تصاویر و شرح پیامها.
ضمناً در چارچوب و طراحی باید به مخاطب و کاربری آن توجه کرد. هزینه پیش بینی شده نیز میتواند عامل مهمی در انتخاب قطع باشد .

ویژگی های یک بروشور
 

نکته اصلی در طراحی یک بروشور شناخت خوب و کامل سفارش دهنده و مخاطبی که این بروشور را دریافت میکند. شکیل، زیبا و در عین حال ساده بر اساس تناسب با موضوع و مخاطب که در مورد خدمات و محصولات هر چه ساده تر، بهتر. مثل داروها
از ویژگی بروشور، برای جلب خواننده و ایجاد رغبت بیشتر در مخاطب استفاده از عکس و طرحهای جالب و دیدنی ضروری و لازم است.
بروشور هم می تواند روی جلد و پشت جلد داشته باشد و باید به اندازه یک جلد کتاب یا مجله و حتی پوستر برای آن احمیت قائل شد. بروشور به دلیل صفحات کم معمولاًعطف ندارد. ، توجه به سه نکته همیشگی در طراحی گرافیک بروشور باید در نظر گرفته شود:
1- با کمترین المان 2- درکوتاهترین زمان 3- بیشترین پیام را انتقال دهید

کاتـــالـــوگ
 

کاتالوگ ها را میتوان به دو دسته تقسیم کرد :
1. تبلیغاتی وظیفه آن معرفی وترویج اهداف سازمان یا کار خانه سفارش دهنده
2. اطلاع رسانی راهنما و مشخصات و شرایط استفاده از اماکن ، کالایا خد مات ارائه شده است
کاتالوگ به دلیل بر خوردار بودن از فضای بیشتر برای ارئه اطلاعات سفارش دهنده می تواند شامل اطلاعات ریز تری باشد
کاتالوگ یعنی کالانما، کارنما، یعنی دفتر راهنمای کالاها و فعالیت ها و مشاغل مختلف یعنی فهرست نامه و صورت کالاها و خدمات یعنی اطلاعات ارائه شده جزئی و ریزتر و حاوی شرح کاتالوگ مختصات و ظرایف موضوع و کالاهای مورد نظر ، کاتالوگ در واقع راهنمای کالا و کالانامه محسوب می شود و حاوی فهرست کالاهای تولیدی توسط یک موسسه و کارخانه است و می تواند حاوی معرفی مشاغل و موسسه های خدماتی، اجتماعی و فرهنگی نیز باشد.
در یک کاتالوگ صنعتی نام هر کالا، مدل، شماره یا شکل و تصویر مشخصات فنی و توضیحات ضروری است تا خریدار را کمک کند.
بعضی کاتالوگها برای سفارش خرید در دسترس مردم قرار داده می شوند تا اجناس مورد نیاز خود را مطابق لیست کاتالوگ از فروشگاههای مورد نظر درخواست کنند.

قطع کاتالوگ
 

قطع مثل بروشور و کتاب متنوع است و برای سهولت مخاطبان در انتخاب کالا و خدمات برخی ساده، برخی لوکس است و باید به نحوی طراحی شود که سریع اطلاعات لازم را در اختیار مخاطب قرار دهد.
 

جهت اطلاع از قيمتهاي انواع بروشور با كارشناسان ما تماس بگيريد 09128885433

و يا هم اكنون با كليك روي اين لينك در خواست خود را براي دريافت قيمت ارسال كنيد
 
 
 کلمات کلیدی: design bussiness card, bussiness card, بیزینس کارت, کارت ویزیت, طراحی کارت ویزیت, کمپانی عناصر تشکیل دهنده, برندbusiness card, Standard Business Card, Standard Business Card Design ، کارت ویزیت,چاپ کارت,طراحی کارت,چاپ کارت ویزی,چاپ آنلاین,تعرفه کارت ویزیت,طراحی کارت ویزیت,چاپ آنلاین کارت,نمونه کارت ویزیت,طرح کارت ویزیت,کارت ویزیت آماده,ساخت کارت ویزیت,طرح های کارت ویزیت,چاپ تراکت,چاپ کاتالوگ,چاپ پوستر ، چاپ, کاتالوگ, بروشور, جعبه, سربرگ, کارت, ویزیت, کارت ویزیت, چاپ کارت ویزیت, سربرگ, چاپ سربرگ, جعبه, چاپ جعبه, چاپ کاتالوگ, کاتالوگ, بروشور, چاپ بروشور, لمینت, چاپخانه, چاپ كاتالوگ بروشور جعبه سربرگ كارت ويزيت ، چاپ ، چاپخانه ، كارت ويزيت ، چاپ كارت ويزيت ، سربرگ ، چاپ سربرگ ، كاتالوگ ، چاپ كاتالوگ ، بروشور ، چاپ بروشور ، تراكت ، چاپ تراكت ، فاكتور ، چاپ فاكتور ، پوستر ، چاپ پوستر ، پاكت نامه ، چاپ پاكت نامه ، چاپ دفترچه يادداشت ، ليمنت براق ، لمينت مات ، لمينت برجسته ، ليست قيمت چاپ ، قيمت چاپ ، فيلم و زينك ، پوستر ، چاپ پوستر ، سلفون براق ، سلفون مات ، كتان ، ليبل سي دي ، كارت سلفون ، راق ، كارت سلفون مات ، كارت كتان ، چاپ روي سي دي ، چاپ روي دي وي دي ، چاپ روي CD ، چاپ روي DVD ، پاكت ، چاپ افست ، چاپخانه ، چاپخانه اونلاين ، چاپ سرنسخه ، سرنسخه
 کلمات کلیدی: design bussiness card, bussiness card, بیزینس کارت, کارت ویزیت, طراحی کارت ویزیت, کمپانی عناصر تشکیل دهنده, برندbusiness card, Standard Business Card, Standard Business Card Design ، کارت ویزیت,چاپ کارت,طراحی کارت,چاپ کارت ویزی,چاپ آنلاین,تعرفه کارت ویزیت,طراحی کارت ویزیت,چاپ آنلاین کارت,نمونه کارت ویزیت,طرح کارت ویزیت,کارت ویزیت آماده,ساخت کارت ویزیت,طرح های کارت ویزیت,چاپ تراکت,چاپ کاتالوگ,چاپ پوستر ، چاپ, کاتالوگ, بروشور, جعبه, سربرگ, کارت, ویزیت, کارت ویزیت, چاپ کارت ویزیت, سربرگ, چاپ سربرگ, جعبه, چاپ جعبه, چاپ کاتالوگ, کاتالوگ, بروشور, چاپ بروشور, لمینت, چاپخانه, چاپ كاتالوگ بروشور جعبه سربرگ كارت ويزيت ، چاپ ، چاپخانه ، كارت ويزيت ، چاپ كارت ويزيت ، سربرگ ، چاپ سربرگ ، كاتالوگ ، چاپ كاتالوگ ، بروشور ، چاپ بروشور ، تراكت ، چاپ تراكت ، فاكتور ، چاپ فاكتور ، پوستر ، چاپ پوستر ، پاكت نامه ، چاپ پاكت نامه ، چاپ دفترچه يادداشت ، ليمنت براق ، لمينت مات ، لمينت برجسته ، ليست قيمت چاپ ، قيمت چاپ ، فيلم و زينك ، پوستر ، چاپ پوستر ، سلفون براق ، سلفون مات ، كتان ، ليبل سي دي ، كارت سلفون ، راق ، كارت سلفون مات ، كارت كتان ، چاپ روي سي دي ، چاپ روي دي وي دي ، چاپ روي CD ، چاپ روي DVD ، پاكت ، چاپ افست ، چاپخانه ، چاپخانه اونلاين ، چاپ سرنسخه ، سرنسخه